…Renklendirelim…

Yıllar öncesinde yaptığım ipek boyama tablolardan kalan boyalarımla, tığ işi örtülerimi renklendirdim.

Bu boyamayı yaparken resimleyemedim çünkü bir anda aklıma esti bir çırpıda yapıverdim.

***Boyama aşaması ***

Boyama ise şöyle yarım bardak suya istediğiniz kadar boyayı damlatıyorsunuz ve örtüyü bardağın içinde ıslatıyorsunuz.

Hepsi bu kadar. Hafifçe sıkıp bir naylon üzerinde kurumaya bırakın.

***Batik görünüm***

Örtünün batik görünmesi için boyanmış örtünün bazı yerlerini duru su ile yıkayın yada

istediğiniz bölgelere tekrar boya damlatın ve elinizde çitileyin ki boya dağılsın.

Böylece batik  görünüm ortaya çıkacaktır.

Boya olarak kumaş boyası kullanabilirsiniz tabii ki. Ben elimdeki ipek boyalarını değerlendirdim.

Çeşitli renklerde yaparsanız kuruturken birbirinden uzak yerlerde kurutmanızı tavsiye ederim.

Kuruyan dantelleri güzelce ütüledikten sonra kullanıma hazır olacak.

Bu örtüleri isterseniz tekrar sehpa üzerlerinde isterseniz elişlerini süslemede kullanabilirsiniz.

Hepinize mutlu günler dilerim…

Tam 10 yıldır sakladığım ipek boyalarım.

Bir Cevap Yazın

