Limonlu irmikli pasta

Merhabalar,  bu hafta sonu ani gelen misafir için  soğuk soğuk yenebilecek bir tatlı yapmaya karar verdim.  Dolaplardaki erzak kontrolünden sonra elde ne var diye baktığımda süt, irmik, limon ve nişasta buldum. İrmik tatlısını çoğumuz biliriz. İrmik tatlısının üstüne çekilmiş cevizi yakıştırırım aslında.( ne yazık ki ceviz de yok.)  Ekşi bir tat versin diye limon peltesi yapmaya karar verdim.  Ve hazırlığa başladım.  İrmik tatlısını tarifle, limon peltesini göz kararı hazırladım.  İrmik tatlısını kalıpta soğuttuktan sonra servis tabağına alıp üzerine sıcak pelteyi döktüm. Hepsi bu  kadar.

İRMİK TATLISI :  1 kg. süt,    9 çorba kaşığı irmik,  13 çorba kaşığı toz şeker

LİMON PELTESİ  :  2 su bardağı limonlu su,   4 çorba kaşığı toz şeker,   1 limonun kabuk rendesi, 2 tatlı kaşığı mısır nişastası   

HEPİNİZE AFİYET BAL OLSUN….

                  

Yemek-içmek kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Bir Cevap Yazın

